OS yra

sitter bänkad framför tv:n och har precis sett avslutet på dagen friidrott kval och tävlingar... har tyvärr inte sett så mkt annat när det gäller os utan har mest sett på samanfattningarna...

något somjag har funderat en del på är varför vi som sitter hemma i tv sofforna runt om i Sverige har så höga krav på våra atleter? Jag menar skulle man som idrottare åka till en tävling som OS och inte göra sitt bästa. varför är inte ett silver tillräkligt bra..läste tidningen idag där man hade skrivit att svanska dubbeln hade nöjt sig med ett silver redan innan finalen...men jag menar det var inte ett speciellt lätt motstånd inkluderat en värlsdtvåa..

sen har vi vår kära brottare som blev av med sin medalj men som alla hyllar då han gjorde det som han ansåg vara rätt..och jag argumenterar ej emot det är han nöjd med sitt beslut så good for him...men varför skriver man inte positivt om dem som faktiskt får en medalj oavsett om det är ett gul, silver eller brons. Sluta sätta för höga krav på våra idrottare de gör sitt bästa. Hade inte kunnat göra det bättre själv i alla fall!!

Framtida förhoppningar eller krav är Kallurs häckfinal och Holms höjdhopp.. heja Sverige

nu är det bara fyra dagar kvar sen ska jag få vara ledig ett tag..det ska verkligen bli hur härligt som helst..ska unna mig en massage och se till att få igång ansökan till Australien och kanske åka på någon mini semester vem vet!!

nu ska det tittas på fotboll..


Kommentarer
Postat av: P

Silvret i dubbeln är den bästa medalj vi någonsin fått!!! Skit i Klüfts, Olssons och Holms gamla guldmedaljer. Här var det två herrar som verkligen, mot alla odds, kämpade sig fram till en final. Oh my vilken spänning.

Samma eloge till Persson även om han dessvärre ingen medalj fick. Jag kan smida honom en järnmedalj kanske för den fina fjärdeplatsen hehe..



Tack för bullarna igår.

Men vi får nog ta en powerwalk snart igen. Så fort niagarafallen i min näsa har slutat rinna;)



P&K

2008-08-26 @ 15:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0