närma mig 2 månader

det känns helt overkligt men den om 10 dagar har jag varit bosatt i Australien i 2 månader..Jag menar det är ju Australien helt overkligt.
det är fantastiskt hur fort man kommer in i rutiner och glömmer bort att man faktiskt bor på andra sidan jorden.

så vad har hänt..ja vart ska jag börja, queensland fyller 150 år i år så de erbjöd alla som borhär en möjlighet att köpa ett Q150 pass till tre av de stora funparks, det vill säga vi betala 70 dollar (skulle kostat 300) för gratis inträde till Movie world, sea world och wet & wild fram till den 30e juni..vilket är riktigt soft. Har än så länge besökt movie world och wet & wild vilket var riktigt kul.

vad har mer hänt...ja det är fullt upp i skolan..vet inte riktigt varför det inte skulle vara det men men..tror faktiskt inte jag har pluggat så mkt under min tid på universitetet hemma som jag gör här. =)

förra helgen var också riktigt bra faktiskt, vi börja på fredagen med wet & wild, sen var det tjejkväll på lördagen med jacuzzi, bastu och grillning. men det bästa var nog ändå söndagen, vi hade biljetter till v-festivalen 2009 vilket innebar att vi fick möjligheten att åka till en festival med band som , Duffy, Snow patrol, The killers är bara några av dem...dessutom hade vi trevligt sällskap, god mat, god dricka och fint väder (fram till sista konserten då regnet började ösa ner).

Nej än så läge har min tid i australien varit bra, hoppas bara att det fortsätter så och att skolan kommer att gå bra.

soliga hälsningar från down under

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0