three weeks of vacation

hej!
sorry har inte riktigt hunnit med att skriva här de senaste tre veckorn..sist jag skrev var det bara en dag kvar till min resa till australien..

så resan gick bra..förutom att jag hade med mig väldigt mkt mer bagage än vad jag hade tänkt ha från början..men men resan gick bra både jag och bagaget kom fram säkert till Brisbane och surfers paradise där jag nu ska bo under ett år...whoo

har efter många om och men hittat ett boende, jag bor tillsammans med en finsk tjej mitt inne i surfers med beachen precis utanför fönstret..kan ju inte bli bättre placering på boende.
däremot hade jag gärna haft högre standard på själva lägenheten men det lär jag mig leva med..speciellt golvet som är täckt av en matta.
 forutom mattan i lägenheten har jag haft fullt upp med att registrera mig för kurser jag ska läsa på uni, skaffa böcker och gå igenom orientation, som består utav så mkt info att jag knappt kommer ihåg hälften.

jag har träffat en hel del trevliga människor som jag har bott och festat med under mina två första veckor i surfers. så man kan säga att övergången har gått väldigt bra, jag har inte haft någon hemlängtan än och njuter av värmen solen och de underbart trevliga människor i detta gigantiska land.

så förutom bushfires i victoria, floodings norrut och shark attacks i Sidney så är det nya landet väldigt inbjudande och flytten har varit väldigt framgångsrik.. jag är väldigt glad och kommer säkerligen trivas som fisken i vattnet.

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0