a day of shopping

Efter att jag nu har varit i Australien i över tre månader..så ser jag verkligen fram emot fyra veckor semester.
Den första terminen på Griffith University börjar närma sig sitt slut, bara 4 veckor kvar sen är det lov =)

Även om skolan har varit bra börjar jag nu känna att min tid som student börjar närma sig sitt slut.. vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt..jag känner bara att jag börjar bli trött på att plugga (inte själva studentlivet) och vill ut och göra saker istället..

jag vill se mer av världen..eller i alla fall mer av Australien eftersom jag befinner mig här.

Så inspirationen till att plugga har för tillfället tagit ett uppehåll, och eftersom jag begav mig till Australien med endast en backpacker ryggsäck med endast sommarkläder så kände jag att det var dax för att fylla upp garderoben lite.. därför begav vi (jag och in rumskompis) oss till pasific fair för en rejäl shopping spree.

Jag kom där ifrån men tre nya toppar, en jacka, en väska och en klänning.. inte dåligt för att vara jag..tyvärr spräckte det min sköra studentbudget en smula..
men vem bryr sig..inte jag..inte för tillfället =)

nu ser jag fram emot en kväll för mig själv med förhoppningsvis en bra film på tv och imorgon ska vi väl hyra en bil och bege oss ut i vänstertrafiken för att köra till något välbekant..ja ni gissa rätt vi ska köra till IKEA för att inhandla lite svenska varor som kaviar mm.

Later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0