Somewhere in Outback Australia

Som ni kanske forstar sa har det hant en hel del sen jag skrev sist..inget nytt dar med tanke pa att jag glommer bort att jag har denna blogg.. Men i alla fall...jag har antligen tagit ett stort steg i mitt liv da min sista termin pa Universitetet antligen ar over och jag maste borja planera mitt liv...innan jag gor det dock ska jag bege mig ut pa lite aventyr... Efter skolan sluta har nere i Australien sa kom mina foraldrar pa besok i fyra veckor och vi reste runt en hel del.. Forst begav vi oss till Port Douglas dar vi spendera ett par dagar och besokte Stora Barriar Revet, vilket var en helt fantastisk upplevelse..jag skulle ha kunnat stanna i vattnet hela dagen.. Efter Port Douglas begav vi oss ner till Brisbane dar vi spendera en par dagar..har fick foraldrarna dock klara sig sjalv da jag spenderat en hel del tid dar pa egen hand...sedan begav vi oss ner till Surfers Paradise for min Graduation Ceremony..vilket var valdigt annorlunda och otroligt roligt... Men eftersom jag spenderat 10 manader i Surfers redan sa stanna vi inte sa lange utan satte oss pa ett flyg ner till Adelaide dar vi hyrde an Campervan och korde under 8 dagar fran Adelaid till Sydney..nagra stopp p[a vagen var Mount Gampier, Poart Campell och de tolv apostlarna, eden och ett valmuseum (vilket inte later speciellt spannande men var otroligt interessabt)mm... Vi stannade over en natt I camberrea dar vi motte upp med en gamal kompis till mina foraldrar som flyttade till Australien for 20 ar sedan och fick traffat deras familj..vi tog dessutom en snabb tur runt Canberra och besokte the War memorial och Parliment House Jul spenderade vi I Sydney dar vi bodde i The Rocks och hade en underbar utsikt over Operahuset och Harbour bridge fran taket pa vart hotell... Det var en valdigt trevlig resa och det kandes valdigt ensamt nar foraldrarna lamnade mig i Sydney precis innan Nyar.. Nyar spenderades med tva tjejer jag delade rum med pa mitt Hostel och deras vanner vilket var trevligt...vi hade en ganska bra utsikt over bron sa det var bra.. Jag hade tankt stanna i Sydney och hitta ett jobb men det var alldeles for dyrt sa jag bestamde mig for att bege mig till ingenstans (mer kant som Mildura i Victoria) dar jag faktiskt numera plockar paprika for et skit peng i vantan pa ett battre jobb =) Men jag bor med ett harligt gang fran England, Irland, Holland och Sicilien.. sa nu var ni uppdaterade...hors igen om ett par manader =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0